A ja cały czas nie wiem co lepsze dla mojego silnika 5W/30 czy 5W/40. Olej w jednym i drugim przypadku miałby być wymieniany co 15 000. Pidziek, PAOLO ESCO co wy na to? Zaproponujcie coś konkretnie z polskiej dytrybucji argumentując to rzeczowo. Nie interesują mnie wywody chemiczne i milion danych z etykiety. Jako ludzi znających się na olejach proszę o rzeczowe fakty. Chodzi o to aby np. powiedzieć, że 5W/30 jest lepszy do tego silnika od 5W/40 bo..... a np. gorszy tylko.... Oczywiści możecie zasugerować daną markę olejową od tych teoretycznie najlepszych do najgorszych. Jeśli to uczynicie uszczęśliwicie mnóstwo ludzi z tego forum .
Żeby takie stwierdzenie napisać że 5Wxx jest lepszy-gorszy do tego silnika trzeba by znać pasowanie elementów, ciśnienie oleju, temperture w komorze spalania i kilka innych danych. Skoro producent zaleca 5w30 to o ile masz seryjny silnik to lej taki olej- stosunkowo najlepszy jeśli chodzi o parametry i spełniający normy producenta. Schody zaczynaja sie w autach które mają podniesioną moc.
Co do zmian co 15 tyś też podchodziłbym z dystansem- ja proponuje co 10-12 tyś km.
witam,
jak w temacie.
przewertowałem internet wzdłuż i wszerz, ale albo nie ma, albo nie potrafię dobrze sformułować zapytania do wujka gógla
szukam jakichkolwiek fotek przedstawiających nalepkę homologacyjną na ww. reflektorach (ale DEPO, nie ori!),
czyli oznaczenia typu
"00 DC
04 HR
(E4)"
na przykład na tej aukcji drugie zdjęcie przedstawia taką nalepkę, tyle że dla oryginalnej lampy: http://motoallegro.pl/skoda-octavia-...984782035.html
proszę o nie komentowanie jakości/braku jakości f-my DEPO, nie chce flejmów
Żadnej nalepki homologacyjnej nie znajdziesz.Są natomiast znaki homologacyjne wytłoczone na szybce reflektora w dolnych narożnikach.Bynajmniej tak było na tych,które ja wymieniałem(2 komplety tak samo oznaczone).
adnej nalepki homologacyjnej nie znajdziesz.Są natomiast znaki homologacyjne wytłoczone na szybce reflektora w dolnych narożnikach.Bynajmniej tak było na tych,które ja wymieniałem(2 komplety tak samo oznaczone).
ok, sposób przedstawienia homologacji na konkretne źródło światła ma nikłe znaczenie - interesuje mnie, co wbił producent - jakie są owe oznaczenia na tych reflektorach? jest DC / HR czy może np. HCR albo HC/R albo HC/HR ?
[ Dodano: Wto 10 Sty, 12 15:59 ]
EDIT:
jakby ktoś potrzebował, to podpytałem sprzedawców z allegro - dostałem fotkę, że reflektory faktycznie mają homologację na DC HR czyli ksenon krótkie, halogen długie. homologacja nabita jest na plastiku na górze reflektora.
looker, nie
miałem cichą nadzieję, że ww. lampy mają homologację na halogen (czyli HC HR), nie xenon i że legalnie wsadzę sobie tam H7 i będę miał niezłe (=lepsze niż h4) oświetlenie - na legalu bez kombinacji, poza koniecznością dorobienia zapinki h7 na soczewce
policzyłem koszta i zrobienie sobie xenonów porządnie - czyli lampy (czy to ori używki czy podróby nowe)+palniki+przetwornice+silniczki+wtyczki+moduł poziomowania+dwa czujniki poziomowania+spryski i się wyleczyłem :evil: jako że nie interesowały mnie zabawy w poziomowanie z kabiny+xenony czy inne kombinacje "półlegalne"
dokonałem tylko mycia moich ori reflektorów oraz dołożenia przekaźników na światła, bo miałem 12,6v na żarówkach. nie zmieniając żarówek, efekt jest wyraźnie pozytywny, choć z ocenami poczekam do jazdy po nocach w deszczu - głównie w takich wypadkach brakowało mi ostatnio światła
Komentarz